Demonstracja wpływu parametrów próbkowania dźwięku na jego jakość
Program napisany na szóstkę w technikum, miał służyć do demonstrowania uczniom co w praktyce dzieje się podczas próbkowania.
Instalacja
Żeby program ruszył, naley mieć Windowsa, DirectX 8 oraz kartę dźwiękową mogącą pracować w trybie full duplex (czyli właściwie każdą nowoczesną). Instalacja ogranicza się do uruchomienia pliku exe zawartego w archiwum. Ponadto, naley wygłuszyć odtwarzanie przez kartę dźwięku z mikrofonu:
Obsługa
Okno programu wygląda następująco:
Program odtwarza na głośnikach (z pewnym opóźnieniem) dźwięk z mikrofonu (bądź innego źródła dźwięku). Można wybrać częstotliwość oraz rozdzielczość (ilość bitów) z którymi będzie próbkowany dźwięk. Dodatkowo program oblicza ile bajtów na sekundę ma strumień bitów odpowiadający tak spróbkowanemu dźwiękowi oraz (to akurat ma małe znaczenie w demonstracji) jaka maska bitowa została nałożona na próbki przy symulacji zmiany rozdzielczości.